اولین بسته تست خانگی سرطان سینه تایید شد

به گزارش  از پایگاه خبری ساینس دیلی، این تست امکان بررسی سه گونه ژنتیکی BRCA1 و BRCA2 را فراهم می‌کنند. این گونه‌های ژنتیکی خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را افزایش می‌دهند.
با توجه به این که سازمان غذا و دارو نگرانی از پیامدهای تست خانگی BRCA را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان تبیین کرده است، تایید این بسته تست ژنتیکی، اقدامی غیرمنتظره بود.
در سال 2013 میلادی سازمان غذا و دارو به طور خاص خطرات تست‌های DTC مربوط به BRAC را که بدون راهنمایی یک پزشک متخصص یا مشاور ژنتیکی انجام می‌شوند، به عنوان یکی از دلایل سخت‌گیری نسبت به شرکت 23andme برشمرد. این شرکت تولیدکننده اصلی این نوع تست‌ها بود.
مجوز سازمان غذا و دارو تنها برای سه جهش ژنتیکی از BRCA صادر شده است.
این جهش‌ها در بین هزار جهش شناخته شده از BRCA که با سرطان مرتبط هستند، چندان متداول نبوده و تنها عامل درصد کوچکی از موارد سرطان سینه در آمریکا محسوب می‌شوند.
سازمان غذا و دارو در اعلامیه تایید این بسته تست ژنتیکی اعلام کرد دامنه این تست محدود بوده و به معنای فقدان جهش‌های ژنتیکی عامل سرطان نیست. به همین علت بدون انجام آزمایشات تکمیلی و مشاوره ژنتیکی نباید از نتایج آن به عنوان معیاری برای درمان استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *