کم تحرکی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

در تازه ترین پژوهش این موسسه آمده است بررسی علمی قوی برای شکل گیری یک دستورالعمل اجرایی وجود دارد که نشان می دهد کاهش فعالیت های جسمانی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان در بزرگسالان می شود.
کمیته مشاوران علمی فعالیت های جسمانی برای نخستین بار در سال 2018 دریافت که بی حوصلگی با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.
موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان نشان می دهد که فعالیت جسمانی، همراه با حفظ وزن مناسب و خوردن خوب، می تواند نزدیک به یک سوم از شایع ترین موارد سرطان این کشور جلوگیری کند. علاوه بر این با نکشیدن سیگار و پرهیز از آسیب های نور آفتاب، برآورد می شود موارد سرطان در ایالات متحده می تواند به حدود نصف، کاهش یابد.
کارشناسان این موسسه معتقدند شروع فعالیت های جسمانی خطر ابتلا به بیشتر سرطان ها را کاهش می دهد به گونه ای که بهترین شرایط در میان کسانی دیده می شود که فعالیت جسمانی زیادی داشتند و در مقابل تمامی سطوح سرطانی محافظت شده بودند.
مرکز ملی کنترل سرطان در ماه آوریل 2018 مشخص کرد که چگونه انتخاب های زندگی روزانه نقش مهمی در سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد. یافته های این تحقیق در مورد بررسی های اخیر نشان می دهد که بیش از یک چهارم آمریکایی ها غیرفعال هستند.
موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان در توصیه خود اظهار می کند شما لازم نیست به یک ورزشکار تبدیل شوید یا پول زیادی را برای به دست آوردن مزایای فعالیت های جسمی صرف کنید؛ همه چیز به اندازه خرید یک جفت کفش پیاده روی و یک تصمیم برای انجام فعالیت های جسمانی در زندگی شما است.
در تحقیقات جدید، یافته هایی به دست آمده است که پیش از این وجود نداشت از جمله: در تحقیقات 2008 گفته می شد فعالیت جسمانی منجر به کاهش وزن می شود که البته درست است اما در یافته های جدید نشان می دهد که فعالیت های جسمانی خطر ابتلا به افزایش وزن و چاقی را هم کم می کند.
این مساله به طور کلی برای سلامتی به ویژه برای خطر ابتلا به سرطان اهمیت دارد. تحقیقات موسسه پژوهشی سرطان آمریکا نشان می دهد که حفظ وزن سالم برای پیشگیری از سرطان مهم است. اضافه وزن و چاقی عامل 11 نوع سرطان همچون روده بزرگ، سینه و آندومتر رحم است.
زمان زیاد بی تحرکی با وقوع زیاد سرطان های خاص همراه با دیابت نوع 2 و سایر بیماری های مزمن ارتباط دارد. تحقیقات جدید در این زمینه نشان دهنده رشد سریع این سرطان ها به دلیل کم تحرکی است در حالی که در تحقیقات 2008 ارزیابی های سیستماتیک کافی بر اثرات این مساله بر سلامت انجام نشده بود.
گزارش سال 2018 شواهدی را به دست آورده است که می گوید نشستن طولانی مدت و سایر رفتارهای نشسته، با خطر بالای سرطان آندومتر رحم، روده بزرگ و ریه همراه است. شواهد محکمی وجود دارد که نشستن در بیشتر اوقات، با افزایش خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 نیز ارتباط دارد. دیابت نوع 2 دارای بسیاری از عوامل خطرناک سرطان است و شواهد نشان می دهد این بیماری خطر ابتلا به سرطان های متعدد را افزایش می دهد.

**فعالیت=کاهش خطر سرطان
شواهد مبتنی بر کاهش خطر ابتلا به سرطان با افزایش فعالیت فیزیکی در طول دهه گذشته رشد یافته است. گزارش علمی 2018 که شامل تحقیق موسسه پژوهشی سرطان آمریکا و مرکز بین المللی تحقیقات سرطان است، صدها مطالعه اپیدمیولوژیک را با چندین میلیون شرکت کننده در این مطالعه انجام داد.
کمیته تخصصی، شواهد محکمی مبنی بر زیاد یا کم شدن فعالیت های بدنی بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، آندومتر رحم و سرطان های متعدد دیگر را یافت به گونه ای که کاهش خطر در حدود 10 تا 20 درصد بود.
موسسه پژوهشی سرطان آمریکا توصیه می کند حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط به بالا در روز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *