نوعی رژیم غذایی برای مقابله با عوارض داروهای سرطان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند تاثیر روش‌های درمان‌ سرطان را افزایش دهد.

مطالعه انجام گرفته روی موش‌ها حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک به رفع عوارض جانبی نسل جدید داروهای سرطان کمک می‌کند.

در سال‌های اخیر محققان گروه جدیدی از داروهای سرطان را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این بررسی محققان مجرای مولکولی خاصی را در نظر گرفته‌اند که در بسیاری از انواع سرطان‌ها نقص دارد.

این داروها به طور خاص یک مجرای سیگنال‌دهی سلولی موسوم به PI3K را مورد هدف قرار می‌دهد که با انسولین فعال می‌شود. مطالعات گذشته نشان داده جهش این آنزیم در بسیاری از تومورها وجود دارد. بنابراین با هدف مسدود کردن این مجرا بیش از ۵۰ دارو تولید شده و تاثیر گذاری آنها در آزمایش‌های بالینی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین مصرف این داروها موجب افزایش غیر معمول سطح قند خون می‌شود و در نتیجه محققان آمریکایی برای رفع این مشکل به بررسی تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک پرداختند.

محققان معتقدند رژیم غذایی کتوژنیک که سرشار از چربی و حاوی میزان پایینی کربوهیدرات است می‌تواند بهترین روش برای بهبود تاثیر نسل جدید داروهای سرطان و کاهش عوارض جانبی آنها باشد.

به گزارش مدیکال دیلی نیوز، محققان در بررسی‌های متعدد مشاهده کردند رژیم غذایی کتوژنیک در کنترل قند خون و متوقف کردن همزمان سیگنال‌های رشد تومورهای سرطانی بهترین عملکرد را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *