سرطان عامل اصلی مرگ میانسالان آمریکایی

 نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، نرخ مرگ و میر در اثر سرطان در آمریکا به بالاترین میزان خود رسیده است.

 همانطور که آمار جدید منتشر شده توسط انجمن سرطان آمریکا در روز پنج شنبه نشان می‌دهد، سرطان در سراسر ایالات متحده یک مشکل پیچیده، مبهم و فراگیر است.

با وجود اینکه بیماری قلبی با سالانه 600 هزار مرگ و میر مهم‌ترین عامل مرگ مردم آمریکا به شمار می‌آمد، اما بیماری سرطان نیز در رقابت با بیماری قلبی با افزایش عجیبی در مرگ و میر همراه بوده است.

به گفته پژوهشگران دانشگاه هاروارد، سرطان همچنین علت اصلی مرگ و میر در بین بزرگسالان بین 40 تا 79 سال است؛ اگر چه محققان و پزشکان در میزان بقاء برخی از سرطان‌ها مانند مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات و سرطان کولورکتال جهش قابل توجهی داشته‌اند، اما میزان مرگ و میر ناشی از بعضی از سرطان‌ها همچنان بالا است.

انجمن سرطان آمریکا برآورد کرده است که تقریبا 1 میلیون و 700 مورد جدید سرطان در ایالات متحده در سال 2016 تشخیص داده شد و در سال 2017 نیز این آمار با میزان قابل توجهی افزایش مواجه بوده است.

سرطان سینه به نسبت یک دهه گذشته بیش از 3 برابر در میان زنان آمریکایی رشد داشته است؛ کارشناسان سرطان آمریکا باور دارند، آمار مبتلایان به سرطان در طول 4 دهه اخیر بیش از سه برابر افزایش داشته است و هم‌چنان سالانه سه درصد افزایش می‌یابد.

کارشناسان سرطان سازمان بهداشت آمریکا عقیده دارند، چاقی و اضافه‌وزن نیز یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب بروز این نوع سرطان‌ها می‌شود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *