• مردان، سرطان پروستات را جدی بگیرند

تشخیص و درمان سرطان

ارتباط با ما درباره دکتر
  • تشخیص و درمان سرطان با کمترین هزینه در ایران

مدیر مرکز انکولوژی رادیوتراپی، از بکار گیری تکنولوژی های روز دنیا برای تشخیص و درمان سرطان در کشور خبر داد.

ادامه خبر
تازه ها
شیمی درمانی

سرطان و شیمی درمانی، امروزه استراتژی های زیادی به منظور معالجه و کنترل سرطان با استفاده از شیمی درمانی در حال اجرا است . شیمی درمانی ممکن است به منظور معالجه برای شفای بیمار یا به منظور طولانی کردن عمر بیمار و تسکین درد در بیمار به کار برده شود .

رادیوتراپی

رادیوتراپی، دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف و گوناگونی برای درمان و توانبخشی بیمار توسط مهندسان پزشک ساخته و در اختیار پزشکان قرار گرفته‌است. یکی از این دستگاه‌های مهم و پرکاربرد رادیوتراپی یا پرتودرمانی می‌باشد. به بیانی دیگر پرتودرمانی، استفاده از اشعه پر انرژی (معمولاً اشعه X) به منظور از بین بردن سلول‌های سرطانی و ضایعات ارگان‌های مختلف می‌باشد.

به طور کلی رادیوتراپی را به ۳ قسمت رادیوتراپی خارجی، رادیوتراپی داخلی (براکی تراپی) و رادیوتراپی سیستمیک تقسیم می‌کنند.

سلولهای سرطانی در مقایسه با سلولهای سالم به رادیو تراپی حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. در نتیجه تعداد بیشتری از آنها از بین خواهند رفت البته رادیو تراپی بر سلولهای سالم ناحیه درمان نیز تاثیر می‌گذارد. اما آنها بر خلاف سلولهای سرطانی معمولاً بهبود یافته یا به سرعت خود را ترمیم می‌کنند. رادیوتراپی همچنان برای پیشگیری گسترش ضایعات اعضاء و برای کاهش علائم بیماری (همانند درد) نیز به کار برده می‌شود.

رادیوتراپی

سرطان ریه