درمان مکمل نقش مهمی در بهبود و کیفیت زندگی بیماران سرطانی دارد

اولین و مهمترین مرحله بعد از تشخیص سرطان درمان های روانی و تغذیه ای است که در بهبود و افزایش طول عمر بیماران نقش بسزایی دارد و در درمان سرطان باید در اولویت مراحل درمانی پزشکان قرار گیرد.

آنچه که بهداشت جهانی بر آن تاکید دارد ارتقا و آموزش بیماران و خانواده های بیماران سرطانی برای کاهش درد و اندوه ایام بیماری است.

به عبارتی هدف از مکمل های درمانی سرطان افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است تا مبتلایان به فاز نهایی این بیماری روزهای باقیمانده عمر خود را به دور از درد و رنج و استرس همراه نزدیکان خود طی کند.

مراقبت تسکینی وظیفه هر پزشکی است و آموزش به متخصصان این حوزه باید افزایش یابد، در کشور ما مهمترین موانع برای بیماران نبود آموزش ، نداشتن دانش و نگرش درست نسبت به بیماری خود است.

بیشتر مشکل ما درگیری با خانواده های بیماران است ، بایستی به خانواده های بیماران آموزش دهیم تا به گونه ای با فرد برخورد کنند تا با درد و رنج کمتری به زندگی خود ادامه دهند.

در حوزه سلامت سه بخش فیزیکال ،سوشال و روحی و روانی را داریم ، در طب مکمل ما بیشتر به جنبه روحی و روانی بیماران کمک می کنیم.

سلامت ابعاد مختلفی دارد طبق تعریف سلامت جهانی از 100 درصد افراد تنها 20 درصد سلامت کامل دارند و 80 درصد به لحاظ روانی در رویایی با اولین بحران و مشکلی دچار انواع بیماری ها چون زخم معده، مشکلات قلبی و عروقی و پوست و مو می شوند که غالب آن ریشه روانی دارد.

خانواده های ما باید آموزش روانی ببیند و بیاموزند در مواقع بحران تفکر منطقی داشته باشند ، غالب افراد در جامعه ما با اولین شکست پرخاشگری از خود نشان می دهند.

در درمان سرطان باید به پزشکان آموزش بدهیم درمانگری را بالا ببرند و روانشناسی فرد، گذشته، کودکی، و عواطف بیمار را بداند تا بتوان توجه و تمرکز بیمار را به سمت توانمندی هایش سوق دهد و طول عمر کیفیت بیمار را افزایش قابل توجهی داد.

نام سرطان همه بیماران را می لرزاند طبق آمار ما 350 هزار مبتلا به سرطان در کشور داریم که در این شرایط بایستی درمان های مکمل به بیماران سرطانی را برای افزایش کیفیت و امید زندگی چه برای خود فرد و اطرافیانش بالا برده و همواره توجه به وضعیت اجتماعی ،اقتصادی و خانوادگی بیمار را در اولویت مراحل درمان قرار دهیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *