به مردان توصیه می کنم از همه گروه های غذایی استفاده کنند. دقت کنند اگر سبزیجات و میوه جات به اندازه کافی مصرف کنند خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و پروستات کمتر می شود. به عنوان مثال ماده ای در گوجه فرنگی وجود دارد به نام لیکوپن که به کاهش ابتلا به سرطان پروستات کمک می کند؛ مخصوصا اگر گوجه فرنگی به صورت پخته مصرف شود لیکوپن بیشتری خواهد داشت.

آقایان باید دقت کنند هرگونه توده یا برآمدگی در نواحی مربوط به دستگاه دفع ادرار را جدی بگیرند و با متخصص مشورت کنند. معمولا در بالای ۴۰ سالگی به آقایان توصیه می شود حتما هر دو سال یکبار، در این زمینه آزمایش دهند.

شایع ترین علت مرگ میان مردان، بیماری های قلبی و عروقی است، در مورد نوع تغذیه در جهت پیشگیری از این نوع مرگ: استفاده از روغن های سالم، سبزیجات بیشتر، نان سبوس دار و در نهایت کنترل وزن مهمترین کاهش دهنده های فوت در اثر بیماری قلبی و عروقی است.

 چاقی های شکمی هم خطر ابتلا به دیابت و مقاومت به انسولین و کبد چرب را دوچندان می کند موضوعی که در مردان ایرانی شایع تر است. این چاقی به علت بدی تغذیه و کمی تحرک است که باعث افزایش قطر شکمی می شود که علاوه بر کمردرد، بیماری های جانبی را افزایش می دهد. پس به شدت افزایش تحرک و تغذیه سالم توصیه می شود.

 سالمندان و کهنسالان باید مایعات بیشتر مصرف کنند. قرص مولتی مینرال را به صورت روزانه مصرف کنند.