ایمونوتراپی موثرتر از شیمی درمانی

از پایگاه خبری مدیکال ساینس،‌ در این مطالعه برای درمان سرطان سر و گردن از داروی pembrolizumab استفاده شد و نتایج نشان داد این روش بسیار موثرتر و با عوارض جانبی کمتر از داروهای متداول شیمی درمانی انجام می شود.
در این آزمایشات مشخص شد بیمارانی که داروی pembrolizumab را دریافت می کنند در مقایسه با بیمارانی که داروهای متداول شیمی درمانی را دریافت می کنند واکنش بهتری دارند و این واکنش به مدت یک سال و نیم باقی می ماند. همچنین متوسط بقای بیمارانی که با داروی pembrolizumab تحت درمان قرار می گیرند در طول یک سال پس از مصرف داروها در مقایسه با سایرین بالاتر است.
ایمونوتراپی یک روش درمانی است که با تحریک یا سرکوب پاسخ سیستم ایمنی عمل می کند و داروی pembrolizumab نیز دقیقا همین عملکرد را دارد. در واقع داروی pembrolizumab نوعی آنتی بادی است که تعاملات غیرعادی بین مولکول های PD-1 سلول های ایمنی و مولکول های PS-L1 سلول های سرطانی را مسدود کرده و امکان فعالیت و تهاجم سلول های ایمنی به سلول های سرطانی را فراهم می کند.
در این تحقیقات در یک بازه زمانی 17 ماهه 247 بیمار به طور تصادفی انتخاب شدند و داروی pembrolizumab را دریافت کردند و 248 بیمار دیگر که به طور تصادفی انتخاب شدند، یکی از سه داروی استاندارد شیمی درمانی را مصرف کردند. متوسط بقای بیمارانی که از pembrolizumab استفاده کردند 8.4 ماه و متوسط بقای گروه دیگر 6.9 ماه بود.
همچنین متوسط دوره واکنش در گروهی که pembrolizumab را مصرف کردند، 18.4 ماه و در گروه دوم 5 ماه بود. 12 ماه پس از آغاز آزمایشات 37 درصد از بیمارانی که pembrolizumab را دریافت کردند، به حیات خود ادامه دادند در حالی که تنها 26.5 درصد از گروه دوم زنده ماندند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet منتشر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *