ایمنوتراپی حمله به سلول‌های سرطانی است

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: ایمنوتراپی درمان جدید برای سرطان به شمار می‌رود و داروهای جدیدی که در زمینه تارگت‌تراپی یا درمان استفاده می‌شود، هدفمند است

حمیدرضا دهقان منشاوی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: ایمنوتراپی درمان جدید برای سرطان به شمار می‌رود و داروهای جدیدی که در زمینه تارگت‌تراپی یا درمان استفاده می‌شود، هدفمند است.

وی افزود: ایمنوتراپی در مسیر درمان تومورهای سرطانی ایجاد کرده است.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران خاطر نشان کرد: با شناسایی تارگت‌ها و پروتئین‌های هدف روی سلول‌های تومورال، این داروها به آنها حمله می‌کنند. این در حالی است که این تارگت‌ها بر روی سلول‌های طبیعی وجود ندارند و در ایمنوتراپی به این سلول‌ها حمله می‌شود.

دهقان منشاوی با اشاره به اینکه دنیا یک گام در درمان سرطان به جلو برداشته است، ادامه داد: این روش درمانی می‌تواند راه را برای درمان سرطان‌های مختلف باز کند.

وی در خصوص تفاوت ایمنوتراپی با درمان سیستمیک گفت: در شیمی درمانی درمان بر روی تمام سلول‌های در حال رشد تأثیر می‌گذارد و در واقع این درمان کور است اما در ایمنوتراپی سلول‌های گیرنده خاص، شناسایی و به آنها حمله می‌شود.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر اینکه این روش درمان جدید است، اشاره کرد: طبیعتاً داروهایی هم که برای این روش درمان وارد کشور می‌شود، گران است و توان استفاده از آن برای همه وجود ندارد اما امیدواریم که با گسترش دامنه این نوع درمان، تکنولوژی تولید این داروها نیز در کشور ایجاد و این نوع داروها راحت‌تر در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اساتید این رشته باید در گسترش فناوری این روش درمانی نقش مؤثر داشته باشیم و بتوانیم فرآیند بومی‌سازی این داروها را استارت بزنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *