ادعای جدید درباره مکمل‌های کلسیم و ویتامین D

نتایج یک مطالعه تازه نشان داد که مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D خطر شکستگی را کاهش نمی‌دهد.

 در این بررسی آمده‌ است احتمال شکستگی لگن و استخوان‌های دیگر در افراد مسنی که از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D مصرف می‌کنند نسبت به دیگر همسالان آنها که از این مکمل‌ها مصرف نمی‌کنند، کمتر نیست.

گروهی از متخصصان چینی در بررسی اطلاعلات ۳۳ آزمایش که از مطالعه روی بیش از ۵۱ هزار نفر بدست آمده، دریافتند در احتمال شکستگی استخوان در افراد مسنی که از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D مصرف می‌کنند در مقایسه با گروه‌های دیگر تفاوتی وجود ندارد.

متخصصان چینی با بیان اینکه اینطور گفته شده که ویتامین D کمک می‌کند بدن کلسیم را برای سلامت استخوان‌ها مصرف کند، اظهار داشتند: این دستورالعمل باید تغییر کند و ما معتقدیم که ارتقاء سبک زندگی، داشتن فعالیت جسمی کافی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و متعادل ساختن رژیم غذایی از مصرف این مکمل‌ها مهم‌تر است.

برخی از افراد می‌توانند با گذراندن زمان بیشتری در فضاهای باز ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و برخی دیگر از افراد مسن می‌توانند خطر شکستگی استخوانی را با انجام اقداماتی همچون حفظ وزن ایده‌آل و ورزش‌های مناسب برای تقویت تعادل و هماهنگی اعضای بدن کاهش دهند.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان مصرف بیش از اندازه ویتامین D در طول روز بخصوص اگر در کنار کلسیم استفاده شود، می‌تواند عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد. همچنین در بررسی‌های پیشین آمده‌ است مصرف بیش از حد و دوز بالای این ویتامین خطر شکستگی، سنگ کلیوی، برخی انواع سرطان و حتی مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.

منبع 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *