ضرورت انجام آزمایش PSA در مردان بالای 40 سال

سرطان پروستات، جدی‌ترین بیماری است که مردان باید به آن توجه داشته باشند، انجام هر ساله آزمایش PSA جهت بررسی وجود سرطان پروستات در مردان بالای 40 سال ضرورت دارد.

مشکلات ادراری در مردان به علت مشکلات مثانه و پروستات است و در واقع مشکل پروستات به علت وجود غده پروستات در مردان شایع است.

پروستات غده‌ای است که در مردان در اطراف مجرا و گردن مثانه قرار دارد و در سن 50 سالگی پروستات بیشتر مردان بزرگ می‌شود ولی این مشکل می‌تواند در مردان جوان‌تر نیز بروز یابد.

علائم پروستات ممکن است نشان‌دهنده یک مسئله ساده و یا سرطان خطرناک باشد ولی به طور کلی سه نوع بیماری پروستات وجود دارد که شامل هایپر پلازی خوش خیم که بزرگی غیرسرطانی پروستات است، بعدی عفونت و التهاب پروستات و دیگری سرطان پروستات است.

مردانی که مبتلا به هایپرپلازی خوش خیم هستند نیاز مکرر به تخلیه ادرار به ویژه در شب، نیاز مبرم اضطراری به ادرار کردن، دشواری در آغاز ادرار، جریان کم‌فشار ادرار، قطره قطره آمدن غیرطبیعی ادرار و احساس پر بودن مثانه و ناتوانی در ادرار کردن، دارند.

التهاب پروستات می‌تواند حاد یا مزمن باشد و در هر سنی مردان را مبتلا کند؛ البته پروستات حاد زمانی رخ می‌دهد که ناگهان ملتهب شود و اگرچه این نوع نادر است ولی می‌تواند موجب عفونت چرکی، تب و بند آمدن ادرار در مواقع وخیم شود.

پروستات مزمن شایع‌تر است و التهاب حاد می‌تواند به التهاب مزمن تبدیل شود که علائم این اختلال درد مزمن شکم و علائم تحریکی و انسدادی ادرار و کمردرد است.

براکی تراپی یکی از روش های درمان سرطان پروستات می باشد .

سرطان پروستات جدی‌ترین بیماری است که مردان باید نسبت به آن حساس بوده و بعد از 40 سالگی هر ساله آزمایش PSA جهت بررسی وجود سرطان پروستات را انجام دهند تا با تشخیص زودهنگام نسبت به درمان آن اقدام کنند.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.