سرطان عامل مرگ 9 میلیون نفر در سال جاری

 به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترینبیانیه خود اعلام کرد: در سال جاری بیش از 18 میلیون و 100 هزار نفر به سرطان دچار خواهند شد و بیش از 9 میلیون و ششصد هزار نفر آنها در اثر این عارضه جان می‌بازند.

براساس این آمار، در این میان از هر 8 مرد مبتلا به سرطان یک نفر و از هر 11 زن مبتلا به سرطان 1 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان 4 سال پیش نیز پیش‌بینی کرد، 14.1 میلیون نفر به سرطان مبتلا خواهند شد که 8.2 میلیون نفر هم از این تعداد جان باختند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند: با اقدامات صحیح و پیروی از یک زندگی سالم می‌توان مانع افزایش مداوم ابتلا به سرطان و مرگ و میر در اثر آن شد.

محققان باور دارند، عدم مصرف دخانیات و الکل، پیروی از یک رژیم غذایی سالم همراه با فعالیت فیزیکی و ورزش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بنابر داده‌های سازمان جهانی سرطان، 23.4 درصد از مردم اروپا یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت این قاره به انواع سرطان مبتلا هستند؛ این افراد 20.3 درصد از آمار مرگ ‌و میرهای اروپا را شامل می‌شوند.

رئیس بخش سرطان سازمان بهداشت جهانی با تکیه بر آمار و ارقام موجود اعلام کرد: تا سال 2040، 29 میلیون مورد جدید سرطان رخ می‌دهد که بیش از 16 میلیون نفر در اثر ابتلا به انواع سرطان می‌میرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *