تشخیص و درمان سرطان با کمترین هزینه در ایران

مدیر مرکز انکولوژی رادیوتراپی، از بکار گیری تکنولوژی های روز دنیا برای تشخیص و درمان سرطان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر افغانستان در ایران سه شنبه شب از مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان در تهران بازدید کرد.

عبدالعزیز لیوال سفیر افغانستان در ایران در بازدید از مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان در تهران در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این بازدید در خصوص همکاری فی ما بین دو کشور ایران و افغانستان در رابطه با انتقال تکنولوژی جدیدترین روش های درمانی به خصوص سرطان سبنه انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران کشور همسایه و هم زبان ما در منطقه است و در واقع ایران بخشی از مردم ما هستند، بر خود لازم دانستیم در خصوص انتقال تکنولوژی و درمان بیماری سرطان اقدامات لازم را انجام دهیم.

سفیر افغانستان در ایران، ادامه داد: بخش عظیمی از مهاجران افغانسنانی در ایران حضور دارند و تمام نهادهای بین المللی در رابطه با حقوق شهروندی اتباع افغانی در ایران مسئول هستند که در زمینه شغل و مجوزهای قانونی آنان اقدامات لازم را انجام دهند که توان مالی و اقتصادی مهاجران افزایش یابد و آنها بتوانند خود و خانوادشان را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا بتوانند هزینه های سرسام آور درمانی خود را اندکی کاهش دهند و از مسئولان وزارت بهداشت در این خصوص مدد و یاری خواستند.

در ادامه، مقداد محمودی رئیس هیئت مدیره گروه گردشگری سلامت، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این گروه مدت یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و شهر سلامت محوری را طراحی کرده است که همه موارد در حوزه سلامت در آن گنجانده شده و یکی از موارد مهم آن مرکز تشخیص سرطان است.

وی افزود: افتتاح یک گروه گردشگری سلامت نیز در این گروه قرار گرفته و آن را راه اندازی کرده ایم و با مطالعات انجام شده در زمینه تشخیص و درمان سرطان توانسته ایم قراردادهای خوبی با مراکز درمانی و تخصصی در ایران منعقد کنیم که بیشتر این مراکز فوق تخصصی بوده اند.

همچنین در این بازدید حسام کجوری نایب رئیس گروه گردشگری سلامت، اظهارداشت: در گذشته بیماران در خصوص اقامت خودشان دچار مشکلات فراوانی بوده اند که ما توانسته ایم بحث اقامتی و ترانسفر فرودگاهی آنان را تا حد قابل توجهی حل نمایبم و به وسیله مترجمان ماهر بیماران از درب منزل تحویل گرفته و بعد از مراجعه به مراکز درمانی تا درب منزلشان آنان را تحویل داده ایم.

وی یادآورشد: ما در کشورهای بلاروس و آلمان دفتر نمایندگی دایر کرده ایم و جزو سه کشور اول در زمینه تشخیص و درمان سرطان هستیم و هم ردیف دو کشور آلمان و آمریکا در جهان هستیم و یکی از دلایل حضور مراجعان ایرانی و خارجی به مراکز درمانی در ایران و جذابیتی که در این خصوص وجود دارد، هزینه های درمانی پایین نسبت به سایر کشورها است.

وی تاکید کرد: در آینده قراردادهای زیادی با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسکاندیناوی منعقد خواهیم کرد.

حمیدرضا دهقان منشادی مدیر مرکز انکولوژی و رادیوتراپی، در حاشبه این مراسم، اظهارداشت: با تلاش های زیاد و در اوج تحریم ها توانستیم با ارز ۵.۵ میلیون یورو دستگاه های تشخیصی و درمانی سرطان را که از مجهزترین دستگاه های تشخیصی و درمانی در جهان هستند، از امریکا خریداری و به ایران منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: این دستگاه ها جزو دقیق ترین و بهترین دستگاه های تشخیص سرطان در کشور ایران هستند و باعث شده است که بحث توریسم درمانی در کشور مطرح شود و با عراق و آذربایجان مذاکراتی در این زمینه انجام شده و دیداری از مرکز ما نیز داشته اند و تا به حال بیماران زیادی از این دو کشور به مرکز ما مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند و هدف گزاری ما ارائه بهترین درمان برای بیماران ایرانی و غیر ایرانی بوده است.

منشادی ادامه داد: ما در این مرکز از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنیم تا بتوانیم رضایت بیماران داخلی و خارجی را به نحو درستی جلب نماییم.

وی اضافه کرد: هزینه های درمانی ببماران در این مرکز با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می شود و هیچ دخالتی در زمینه هزینه های درمان نداریم و به هیچ وجه خارج از تعرفه عمل نمی کنیم و در آینده قرار است در شهرهای آمل و اهواز شعباتی را تاسیس کنیم.

منشادی خاطرنشان کرد: امکانات تشخیصی و درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان در این مرکز وجود ندارد و این رده سنی در این مرکز پذیرش نمی شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *