افزایش دو برابری ابتلا به سرطان رحم با مصرف داروهای سرطان سینه

محققان دریافتند، داروهای سرطان سینه که توسط هزاران زن مبتلا به این بیماری مصرف می‌شود، خطر ابتلا به سرطان رحم را دو برابر افزایش می‌دهد.

براساس تعاریف علمی، سرطان سینه، رشد غیر قابل طبیعی سلول‌های بدن است که در نواحی مختلف سینه رشد می‌کند؛ ممکن است سلول‌ها هم در بافت‌های غیر غددی رشد کنند و هم در بافت‌های مختلف مانند مجاری که شیر را انتقال می‌دهند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، یکی از علت‌های مهم که خطر ابتلا شدن به سرطان سینه را بالا می‌برد، افزایش سن است.

به گفته کارشناسان، امروزه سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌های زنانه است که هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به آن تشخیص داده می‌شوند و تعدادی هم به دلیل تشخیص دیرهنگام جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان تأکید می‌کنند،‌ بازماندگان سرطان سینه دارای ریسک بالاتری برای ابتلای مجدد به دیگر انواع سرطان هستند؛ ضمن اینکه سرطان رحم در صدر این نوع از سرطان‌ها قرار دارد.

تحقیقات متعددی نشان داده است، چاقی، عدم تمرین فیزیکی، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، درمان جایگزینی هورمون در طول یائسگی، پرتوهای یونی، اولین قاعدگی در سنین پایین و دیر بچه‌دار شدن یا بچه دار نشدن از عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

براساس نتایج یک تحقیق، داروهای ارزان قیمتی که معمولاً برای تقویت استخوان مصرف می‌شوند می‌توانند مرگ و میر ناشی از سرطان سینه را کاهش دهند؛ بیس فسفونات‌ها (Bisphosphonates) عمدتاً برای جلوگیری از تحلیل استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان استفاده می‌شوند.

 همچنین، در افرادی که سرطان در سایر قسمت‌های بدن آن‌ها گسترش یافته‌است، درمان‌ها عمدتاً به منظور بهبود کیفیت زندگی و راحتی فرد انجام می‌گیرند.

پزشکان و متخصصان اعتقاد دارند، افزایش سن بارداری و عدم شیردهی دو عامل مهم در بروز سرطان سینه هستند، از همین رو بارداری و شیردهی احتمال بروز این سرطان را کاهش می‌دهد.

در سراسر دنیا، سرطان سینه مهم‌ترین نوع سرطان در زنان است، و 25 درصد از تمام موارد سرطان را به خود اختصاص می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *